Retur și Garanție
Dreptul la retur
Cadrul legal, dreptul de retragere și exceptările prevăzute de lege
Conform OUG nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor, consumatorul are dreptul* să notifice în scris comerciantul că dorește să renunțe la cumpărare (că vrea să returneze parțial sau total o comandă), fără penalități și fără invocarea unui motiv, în termen de 14 zile calendaristice de la primirea comenzii.
* În condițiile OUG 34/2014, art. 16, lit. d, e, f, consumatorul nu poate returna produse care, prin natura lor, nu pot fi returnate, de exemplu:
– suplimente desigilate, produse cosmetice desigilate, testate;
– produse care se pot degrada ori deteriora rapid, precum: hrană bebeluși (lapte, piureuri, sucuri, etc.);
– produse de igienă intimă și produse care vin în contact cu mucoasele/pielea, precum: irigatoare, biberoane, nebulizatoare, aspiratoare nazale, periuțe de dinti etc..
Aplicabilitate
Dreptul de retur se aplică doar produselor comandate și plătite prin intermediul site-ului bioscem.ro. Reglementările OUG 34/2014 cu privire la dreptul de retur al consumatorului nu se adresează persoanelor juridice și persoanelor ce ridică produsele comandate și achitate de la magazinul BIOSCEM din București.
Procedura de retur / Formular de retur
Pentru exercitarea dreptului de retur, este nevoie să trimiteți o cerere la adresa de e-mail comenzi@bioscem.ro, care să conțină următoarele informații:
Doresc să returnez produsele din următoarea comandă:
Numărul comenzii:
Produsele pe care doresc să le returnez:
Nume și Prenume:
Telefon:
După înregistrarea cererii de retur, veți primi din partea unui operator BIOSCEM detalii despre efectuarea returului:
– confirmarea acceptării returului conform condițiilor afișate pe site,
– modalitatea de returnare, adresa pentru retur,
– notificările cu privire la returul sumei achitate.
Veți primi răspunsul pe email, de aceea vă rugăm să verificați și folderul spam al emailului dumneavoastră.
BIOSCEM va înapoia contravaloarea produselor returnate, folosind aceeași modalitate de plată precum cea utilizată de consumator pentru tranzacţia iniţială, în cel mult 14 zile de la data denunțării în scris a contractului de cumpărare, dar nu înainte de data recepționării produselor.
Atenție! Costul de transport pentru returul produselor către bioscem.ro va fi suportat de clientul care a solicitat returul.
RETUR TOTAL – În cazul în care clientul returnează toată comanda, bioscem.ro va returna contravaloarea totală a facturii.
RETUR PARȚIAL – În cazul în care clientul returnează parțial o comandă și păstrează unul sau mai multe produse, bioscem.ro va returna numai contravaloarea produselor returnate, dar nu va returna taxa de transport pentru livrarea comenzii.
Atenție! Vă rugăm să ambalați cu grijă produsele returnate. BIOSCEM nu va returna contravaloarea produselor în cazul în care acestea sunt deteriorate pe timpul transportului.
Dacă doriți să primiți detalii suplimentare vă rugăm să ne contactați la adresa de email comenzi@bioscem.ro.
Diminuarea valorii bunurilor returnate
Conform OUG nr. 34/2014, art. 14, alin. 3, consumatorului i se oferă dreptul de a se retrage din contract (dreptul de retur) în cazul achizițiilor cu livrare la domiciliu sau în pachetomat (FANbox), tocmai pentru că nu are posibilitatea de a vedea produsele înainte de încheierea contractului. Din același motiv i se permite să testeze și să verifice produsele pe care le-a cumpărat în măsură în care este necesar pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare al acestora.
Astfel, pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare al acestora, consumatorul trebuie să le manipuleze și să le inspecteze la fel cum i s-ar permite într-un magazin fizic. Așadar, în timpul perioadei de retragere de 14 zile, consumatorul trebuie să manipuleze și să inspecteze produsele cu grija necesară.
Consumatorul este responsabil doar pentru diminuarea valorii produsului care rezultă din manipularea necorespunzătoare a acestuia, alta decât cea necesară pentru determinarea naturii, calității și funcționării produsului.
Acțiunile care duc la diminuarea valorii produsului returnat sunt următoarele:
– ruperea sigiliilor și a etichetelor produsului;
– ruperea sau deteriorarea ambalajelor originale ale produsului;
– zgârierea, murdărirea, pătarea, impregnarea cu substanțe externe;
– desigilarea accesoriilor consumabile ale produsului;
– desigilarea produselor de îngrijire personală, cosmetice, de curățenie, a produselor pentru copii și nou-născuți sau a lenjeriei intime.
– folosirea aparatelor electronice și electrocasnice în orice alt mod decât testarea prin pornirea și oprirea aparatului;
Atunci când la recepționarea returului se constată faptul că produsul sau ambalajul acestuia prezintă urme de folosință ce pot cauza diminuarea valorii, produsul este trimis furnizorului spre verificare pentru a constata dacă a fost manipulat corespunzător, iar valoarea finală se stabilește în funcție de valoarea pieselor ce trebuie înlocuite și a manoperei de recondiționare sau ca diferența dintre valoarea inițială a produsului nou și valoarea de revânzare a produsului folosit. Diminuarea valorii produsului returnat în funcție de deteriorarea acestuia poate fi făcută până la 90% din valoarea inițială.
Garanția produselor
Toate produsele cumpărate prin intermediul acestui site beneficiază de condiții de garanție în conformitate cu OUG 140/2021.
Astfel, pentru toate produsele care beneficiază de garanție (produsele de folosință îndelungată) veți primi certificat de garanție la livrarea produsului. Certificatul de garanție, imprimat pe hârtie, va însoți produsul în momentul livrării sau va fi generat pe orice alt suport durabil și poate fi trimis cumpărătorului pe adresa de e-mail.
Certificatul de garanție conține elementele de identificare ale produsului, termenul de garanţie, durata medie de utilizare, modalitățile de asigurare a garanţiei – întreţinere, reparare, înlocuire și termenul de realizare a acestora, inclusiv denumirea și adresa vânzătorului şi ale unităţilor specializate de service care vor asigura reparația produsului.
În cazul în care un produs pe care l-ati achiziționat de la noi prezintă defecțiuni în timpul garanției de conformitate, vă rugăm să ne informați despre această situație la adresa de e-mail comenzi@bioscem.ro. În urma primirii informării dumneavoastră noi vă vom contacta pentru a stabili modul de remediere a situației reclamate.
bioscem.ro face eforturi permanente pentru a păstra acuratețea informațiilor din site. Rareori acestea pot conține mici inadvertențe: culoarea poate fi ușor diferită, fotografia sau unele specificații ale produsului pot fi modificate de producător fără preaviz, de aceea poate dura câteva zile până facem corecturile necesare în site.
Vă stăm la dispoziție pentru eventuale clarificări și soluționări ale sesizărilor dumneavoastră. Ne puteți contacta prin oricare modalitate menționată în pagina de CONTACT.
Actualizat la: 12.06.2025